Poslanik Muhammed a.s. je prešao u grad Medinu, iz Mekke 622. godine. U njegovom društvu je bio Ebu Bekr – Es-Siddik, što znači “Iskreni”. Događaj koji je označio prekretnicu u povijesti islama i cjelokupnog čovječanstva. U poslaničkoj postelji, poslije planiranog atentata na njega, ostaje hrabri i učeni mladić hazreti Ali.
Po dolasku u Medinu, Muhammed a.s. prvo gradi džamiju, na neutralnom mjestu, voljom Uzvišenog Boga, u naselju Kuba.
Pobratimio je muhadžire (doseljenike) i ensarije (pomagače) iz Medine, davali su svoju imovinu da bi pomogli doseljenike koji su ostali bez svega.
Potpisuje se čuvena Medinska povelja, koja je prvi dokument, Ustav koji uređuje odnose između muslimana, Jevreja i manjeg broja kršćana. Ugovor je bio pravedan, podrazumijevao je zaštitu svih ljudskih prava i poštovanje preuzetih obaveza, što je kod Arapa poznata osobina – čuvanje date riječi je pitanje časti.
U tom periodu (Medinski period Objave), dolaze glavni propisi koji imaju za cilj uređenje grada (socijalne) države (Medine), kroz stalni razvoj individualnih osobina svakog pojedinca uz kooperativnu ekonomiju. Tek u Medini se pojavljuju dvoličnjaci.
Neke glavne pouke hidžre;
1. Hidžra nije bježanje, nego planiran i pripreman sistemski proces organizacije muslimana
2. Hidžra je odlazak prema boljem, napuštanje ranijeg stanja i zamijena boljim čime je Allah dž.š. zadovoljan
3. Bez iskrenosti nema hidžre – za ključne promjene u čovjeku treba proći dosta vremena (Mekkanski period Objave Kur'ana je trajao 12 godina, što je bilo vrijeme borbe protiv idolatrije, loših paganskih običaja, te općenito izgradnje srčanih osobina vjernika – Mekka može predstavljati srce vjernika)
4. Emanet vjere i razvoja je na mladim
5. Džamija je nukleus islamskog društva
6. Ugovor je osnova islamskog prava a temeljen na Objavi, Sunnetu (praksi) Allahovog poslanika, te običajnim normama koje su u skladu sa šerijatom (vjerozakonom)
7. Čovjek je stalno u procesu hidžre – još od stvaranja duša, dolaska na ovaj svijet, kroz život prolazimo kroz različita stanja, krećemo se prema Kući vječnosti, do konačnog povratka Gospodaru
Na kraju: “Musliman je onaj od čijeg jezika i ruku su sigurni drugi muslimani, a pravi je muhadžir onaj koji napusti ono što je Allah dž.š. zabranio.” (Muhammed a.s.)
Admir Delalić