Ovo je dokument koji je prije par mjesci prije nego su “dekretom” ukinuti dzemati u Ljubuskom upucen rijasetu u Sarajevo i mostarskom muftijstvu.
Selam alejkum.
O dešavanjima u Džematu Žabljak i Medžlisu IZ Ljubuški već duže vrijeme se govori i sama zbivanja su dobila vjerujemo za sve nas neželjeni sudski epilog.
Međutim, o njima u ovom dopisu (ili obavijesti) nije riječ već nemoralnom i nedostojnom ponašanju jednog imama u vjerskoj zajednici.
U konkretnom slučaju to je Šemso efendija Germić, koji umjesto da se drži Allahovog poslanja u vjerskom ali i u ličnom životu on zloupotebljava položaj glavnog imama i povjerenje i uzvišenost u svakom aspektu u koje vjeruju pogotovo naši stari a sve radi sticanja materijalne koristi. Pri tome ne za Vakuf ili IZ već ličnu korist, što je izazvalo osudu i zgražanje u ovoj vjerskoj zajednici, urušavanje i tog malog ostatka povjerenja u moralne karakteristike koje bi imama morale krasiti.
Ne radi se samo o zloupotrebi već i dovođenju u zabludu i prevari jedne starice kao što je nena …..(redakciji poznat identitet) koju je Šemso efendija Germić, koristeći njenu starost, neznanje i vjeru, ubijedio da s njim lično zaključi ugovor o doživotnom izdržavanju. Tim ugovorom Šemso efendija Germić kao davatelj izdržavanja je za sebe ugovorio ne samo neninu nepokretnu imovinu (stan) već odmah nakon zaključenja ugovora uzeo 10.000,00 KM novca koji je bio nenina ušteđevina, dodatnih 2.500,00 KM za troškove buduće đenaze još uz to uredno zaračunavši buduća poskupljenja. Tu se ne završava sva gramzivost imama već je od nane odmah uzeo i njenu bankovnu karticu i raspolagao sredstvima na njoj.
Da se ne radi o imamu jedne vjerske zajednice koji bi morao biti predvodnik, prvi među vjernicima, u moralu, ponašanju i vjeri, odnosno da se radi o ugovoru o doživotnom izdržavanju kakvog svjetovni zakoni propisuju ne bi bilo potrebe ze reakcijom džematlija u zaštiti nene ……, a ni ovog obraćanja Vama.
Ugovor o doživotnom izdržavanju je civilni ili svjetovni pravni posao koji podražumijeva da davatelj izvršavanja, u ovom slučaju Šemso efendija Germić brine se i pazi nenu , pruža joj svu pomoć i nakon njene smrti sahrani je o svom trošku, a ne da otuđi naninu imovinu prije njene smrti i da je unaprijed naplati sve usluge koje nije nikada pružao.
O neni cijelo to vrijeme brinula se njena sestrična, pa se tako sticajem okolnosti sasvim slučajno i saznalo za ova efendijina sramotna i nemoralna djela. Naknadnim promišljanjem nene, kao i zahvaljujući dobrim ljudima koje je nena pozvala i upoznala sa svim nakon što je i sama uvidjela da je prevarena i to ne od „običnog čovjeka“, već njenog efendije u kojeg je vjerovala, nena lično je pozvala efendiju i tražila raskid takvog ugovora na što je efencija ljutito i nevoljko pristao. Njegova ljutnja je bila jasna kada je mrzovoljno vratio primljeni novac „za čuvanje“, a bankovnu karticu bacio na pod pred nenine noge. Valjda želeći na taj način nenu poniziti ili joj jasno pokazati da nije dostojna efendijine prevare. U svakom od poslatih poruka pokazuje se uobičajeni stav i ponašanje vjerskog vođe naše zajednice koji ruši svaku vjeru u uzvišenost i emanet, a istovremeno i svoj ugled u vjerskoj zajednici koju bi trebao predvoditi a ne ponižavati i varati za stan, 10.000,00 KM i bankovnu karticu.
Način na koji je efendija raspolagao neninom imovinom je nezabiljezen na ovim prostorima. Ali je sigurno da je kao imam Medžlisa IZ Ljubuški izgubio i ovo malo povjerenja džematlija, vlastitim urušavanjem svakog ugleda u zajednici. Sada je još samo glavna tema svakodnevnog razgovora i osude njegovih djela među džemalijama ali i ostalim građanima Ljubuškog i šire.
Ovakvim nedjelima Šemso efendija Germić nije srušio samo vlastiti ugled u sredini u kojoj radi već i ugled nas muslimana u Ljubuškom, kad nas predvodi takva duboko nemoralna osoba koja je spremna ne samo u mislima već i u dijelu prevariti jednu staricu, zloupotrijebiti njenu vjeru i naivnost kako bi joj otuđio imetak koji je tokom svog života sticala.
Oba ugovora (ugovor o doživotnom izdržavanju i o njegovom raskidu) su notarski sastavljeni, postoji pismeni trag ali i svjedoci o sramotnom ponašanju Šemse efendije Germić. Postoji i snimljeni iskaz nene , koja je hvala dragom Alahu još uvijek živa i zdrava, pri zdravoj pameti i može sve ovo što je rečeno potvrditi. Ali ne samo nena, već i svjekoliki živalj Ljubuškog. Sramota je izašla iz kruga džemata i vjerske zajednice i sada već postala predmet osude cijelog Ljubuškog.
S pravom Vam se obraćamo i očekujemo od Vas da hitno preduzmete adekvatne korake i zaštitite muslimane Ljubuškog od dalje sramote zbog nemoralnog i u konačnici nezakonitog djela Šemse efendija Germić jer ovo što je on učinio je za svaku osudu i kaznu.
Šemso efendija Germić je kao osoba izgubio svaki moralni kredibilitet, kao imam još teže povrijedio svoje zvanje načela islama, a samim tim i pravilnik o radu imama.
Vi ste prva instanca kojoj se obraćamo kao muslimani i iskreni vjernici upravo s vjerom da ćete reagovati i smijeniti Šemsu efendija Germić koji je izgubio svako povjerenje i moralno pravo da predvodi ovu zajednicu. Očekujemo od vas da skinete sramotu i ljagu sa svih muslimana ovog područja koji smo osramoćeni niskim lukrativnim porivima, pohlepom i grijehom lično imama.
Razlog više je što je već sada izgledno da će se zbog prevare stare i nemoćne osobe pokrenuti i postupci pred svjetovnim organima (sudu i tužilaštvu), a nije isključeno da će biti i dalje javno obznanjeno u javnosti.
Selam alejkum
Dostavlja se:
- Rijaset IZ BiH
- Muftijsko Mostarsko
Džematlije Medžlisa IZ Ljubuški
i građani