Kakav stav i odnos treba imati čovjek koji je čvrsto izgrađen u vjeri, prema onome ko ne praktikuje vjeru i možda uopće nije vjernik?
Dragi moj, samo tvoje pitanje je dobar znak. Bit će hajra, akoBog da.
Prvo, u Šerijatskom smislu i slovom Allahovog zakona, svako ljudsko biće ima slobodu i pravo na život, čast i razum, domovinu i zavičaj, imetak i materijalna dobra, pa čak, u strogo određenim okvirima i do striktno određenih granica, slobodu izbora između vjerovanja i nevjerovanja.
“U vjeru nema prisile”, Allahove su riječi.
Prirodno, nivo Allahove zaštite pojedincu i zajednici srazmjeran je njegovom/njihovom nivou u odazivanju i slijeđenju Allahovih imperativa i postavljenih uzora, prije svega Sunneta Muhammedovog, a.s.. Uprošćenim jezikom rečeno: čovjek sebi bira cilj za koji će živjet i želi se izborit; u čijoj će milosti ili nemilosti biti dok živi dunjalučki život, te tako odrediti i krajnji ishod svog stremljenja.
Drugo, svaka osoba, u polaznoj i završnoj tački svog dunjalučkog života, odnosno u času rođenja i času smrti, jeste musliman, dakle, u stanju pune predanosti svome Gospodaru i osvjedočeni vjernik u Njega i život na Budućem svijetu.
Po rođenju, izložen različitim procesima i utjecajima, postane i naziva se ovim ili onim, udalji se, vrati se, približi se, odmakne se… Iskra vjerovanja u Boga, zrno predanosti Njemu, preživjet će, i razvit će se, ili neće, tokom života u zdrav izdanak i voćku koja urađa ahiretskim plodovima.
Nivo vjerovanja u Allaha i Njegovog Poslanika i Sudnji dan, jeste pređeni put u ciklusu razvoja tog sjemena. Ako ono da svoj izdanak prekasno, ili nikad, plodova neće biti i život na Ahiretu će biti gorak.
Savjetom, pozivom, podsjećanjem i ličnim primjerom, čovjek čvrsto izgrađen u vjeri, s punim uvažavanjem, pažnjom i ljubavlju pomoći će da se zalijeva to sjeme i izdanak, da bi što prije urodilo plodom, ne samo na Budućem, nego još i na ovom svijetu.
Odabere li osoba da nikad ne povjeruje u postojanje Džehennema dok se osobno ne osvjedoči u njega, koliko kod to ne bilo mudro, pitanje je slobodnog izbora i određuje njegov krajnji ishod.
Lijepo reče jedan umni i duhovni genij:
“Džennet sigurno nije jeftin, a ni Džehennem uopće nije suvišan”.