GASTAJBAJTER KOJI JE UKRAO – MONA LISU !…

AnteGranic

Kultna slika svjetske kulturne bastine je MONA LISA , ili kako je jos zovu Djokonda , koja se cuva u znamenitom muzeju LUVR u
Parizu . Po posljednjim statistikama , LUVR posjeti godisnje preko
osam miliona posjetilaca , od kojih pedeset posto dolazi – samo da bi vidjeli – MONA LISU ! To je , ujedno , i najbolje cuvana slika na
svijetu , a usto i neprocijenjiva  –  danasnjim mjerilima vrijednosti .

Naslikao ju je italijanski slikar svjetskog glasa – LEONARDO DA
VINCI , izmedju 1.503  I  1.506 . To je portret Lise Florentini , koja
je bila supruga florentinskog bogatasa FRANCESCA GIOCONDO .
Iz tih arzloga , ime slike je Mona Lisa , ili DJOKONDA .
..
Medjutim , i pored toga sto je tako cuvana , kako danju tako i nocu ,
pokusano je mnogo puta da se ta slika ukrade , a godine 1.911. – to
se i  dogodilo . Luvr je i u to vrijeme imao 125 cuvara , ali je te noci bilo samo 12 ,  jer su bili neki praznici .
Jednostavno , nesto malo prije zore – jedan od cuvara je primjetio da
MONA LISE – na zidu nema !…

 

mona-lisaUZBUNA U FRANCUKOJ , EVROPI i SVIJETU
..
Kakva je uzbuna nastala u Francukoj , Evropi i svijetu – svako moze da zamislja na svoj nacin ….Bilo kako bilo , sudbina ukradene slike
pretvorila se u najdramaticniju pricu o potrazi za slikom , koja je
trajala – dvije godine , tri mjeseca i sedamnaest dana !…
..
Treba napomenuiti i to , da Mona Lisa nije bila tada znamenita kao
danas . Ipak je bila izlozena u Centralnoj galeriji , gdje su bile izlo – zene najskuplje  slike Luvra . Na istom mjestu gdje se nalazi  danas .
..
Policija je provjerila sve moguce piste , ali nije nasla ni jednu od njih koja bi bila validna. Odmah se u pocetku posumnjalo u one koji
rade u Luvru , ali to nije donijelo nikakve rezultate … A vrijeme je prolazilo …Konacno je pravi putokaz pronadjen , kao i kradljivac !
.
Ostala je iza toga prica , koja je bila vezana i za rodbinu kradljivca ,
jer su novinari , znatizeljnici i historicari , stalno opsjedali  njegove
potomke , trazeci sve nove i nove podatke o njemu – i detalje vezane
za ukradenu MONA LISU  … Ove godine , 2.014. – stara zena koja
je bila u posjedu porodicnih tajni o svom « slavnom pretku » – rekla
je novinarima : OVO JE ZADNJI INTERVJU OD PORODICE !…
STO  JE  DOSTA – DOSTA JE !… NEMA VISE PRICE ! PRICA O KRADJI  MONA LISE JE – ZAVRSENA !…ZA SVA VREMENA !
.
.
Ucinilo mi se da je to interesantna prica za citaoce , tim vise sto su
 mnogi od njih i gastajbajteri , a i covjek koji je ukrao Mona Lisu bio
je imigrant , gastajbajter – kako su navikli da i sve nas zovu !…
.
Usto , cak se i danas stalno potcrtava veliko rodoljublje imigranata –
a i kradljivac slike se , kasnije , branio pred sudom da je sliku ukrao « iz ljubavi prema domovini » , jer je sliku zelio da vrati – u Italiju !
Evo price .
.
.
KAKO JE VINCENZO PERUGGIJA UKRAO – MONA LIZU ?
..
Vincenzo je rodjen u Italiji , u obitelji koja se bavila i zanatstvom  -pa i soboslikarstvom . Tako je Vicenzo Perugija postao – soboslikar .
Radio je po kucama bogatih ljudi , farbao im i cistio prozore , ili pak
uredjivao fasade njihovih kuca , hodnika i soba .
Bio je pravi majstor svoga zanata .
..
U to vrijeme , u pocetku dvadesetog vijeka , Italija je bila vodeca
zemlja u Evropi  po odlasku radnika na rad u inozemstvo , pa i u Francusku . Tako je i mladi Peruggija pozelio da ode u Paris .
..

parisI stigao je , susreo  zemljake i nastanio se u dijelu Pariza u kome su
 stanovali , uglavnom , Italijani . Odmah je nasao i posao . Paris je
 i u to vrijeme bio « svjetska TOP destinacija », u kojoj je bilo posla
 na pretek , posebno za soboslikare . On nije ni jednom pomislio da ode u Luvr , niti je sta znao o slikarstvu , a za tu MONA LISU , on
 nikada nije ni  cuo .
..
Jednom je procitao u novinama da jedna pariska  firma trazi nove soboslikare , nudeci primaljivu platu . Vinsenzo  se odmah prijavio
i  poceo da radi – i odmah stekao naklonost gazde firme , koji ga je
rasporedio na posao u – LUVR , posto je ta firma bila jedna od onih
koje su , kao” firme od povjerenja” ,  izvodile radove i u Luvru .
..
Ovoga puta  , bili su to poslovi unutrasnje dekoracije , i ciscenja i bojenja prozora , a usto spadaju i svi soboslikarski poslovi !
Primamljiv , dobro placen i dugotrajan posao , odusevili su mladog
radnika , koji se sprijateljio sa svim osobljem Luvra , posebno sa cuvarima . Pristao je da radi i nocu , tako da se cesto druzio i sa
nocnim cuvarima .
..
Radeci stalno pored slika , primjetio je da su mnoge slike naslikali
Italijani . U razgovoru sa drugovima , oni su mu prenosili da su to
« nase slike koje je Napoleon oteo – i poslao u Francusku” .
Uz te price , vremenom se rodila  i ideja u mladom Italijanu .
U cemu se ona     sastoji – citaoci su vec shvatili .
Drzao je to kao svoju najvecu  tajnu , i pripremao realizaciju .
Detaljno  i smisljeno . Sve je moralo da – “stima kao sat” !
..
Jedne noci , godine 1.911. , radio je u nocnoj smjeni . Tada je
poceo ostvarivati svoj plan , razradnjen u detalje . Kad se ponovilo
ono sto je bilo bitno – da se cuvari sakupe da popiju caj – desilo se da Vicenzo , sam u velikoj galeriji , skine sa zida MONA LISU ,
pricvrscenu sa cetiti ekserica za zid . Bila je zora , vrijeme kad se
blizila  radna smjena . Interesantno je napomenuti , da on nije
 birao posebno  MONA LISU , nego je uzeo sliku koja je bila – na
zidu – najmanja ! ( Ps. 77cm . /53 cm . )
Stavio je ispod svog radnog mantila i ostavio na vec ranije utvrdjeno
mjesto pored vrata za izlazak posluge iz Luvra . Nastavio je da radi .
..

Pariz muzej Luvr

K R A DJ A …
.
Kad su radnici poceli izlaziti , on se sakrio i ostao u Luvru . Zatim je uocio i vodju smjene , koji je otvarao mala vrata za izlaz posluge ,
ispratio posljednje radnike –  i za njima zakljucao vrata !
..
Vincenzo je ostao sam na tom dijelu Luvra . Bez ikakvih problema ,
skinuo je baglame s vrata i tako ih otvorio – i izisao sa slikom ispod
radnog mantiala . Nikoga nije bilo napolju . Paris je jos spavao
dubokim snom …Vicenzo se udaljio , bez problema !
..
Nastavio je dolaziti u Luvr . Svjetska senzacija je odjeknula , sva
policija i carina bili su – na nogama u potrazi za MONA LISOM !
Ispitivani su na dugo i na siroko svi zaposlenici i pretresana njihova
boravista , a onda su dosli na red i radnici – koji su u Luvru bilo sto radili . Tako je dosao na red i mali stan Vicenza Peruggije .
Nakon detaljnog pregleda , policija je na malom stolicu ostavila i
potvrdu : » U STANU NIJE NISTA  SUMLJIVO PRONADJENO «
..
Kasnije , kad se otkrila tajna – poslije dvije godine , tri mjeseca  i 17
dana , novine su pisale kako je Vicenzo napravio mali stolic , malo
veci od velicine slike , stavio sliku izmedju dvije drvene ploce i obojio
stol u bijelo …Tako da je stolic sluzio ka stalak za cvijece .
..
Upravo na tom stolu , dakle – iznad slike , policija je u pretrazi stana ostavila onu poruku – da u stanu Vicenza Periugije – “ nije nista
sumljivo pronadjeno “ !…Vincenza je , ipak , hvatao veliki strah da
ga , ipak , ne otkriju – i odluci da se , sa slikom , vrati u Domovinu !
..
Takav isti sanduk sa duplim dnom , napravio je on  , kad je sliku
prenosio u Italiju , a u sanduk natrpao odjevne predmete . Carina je pregledala taj sanduk , promijesala sve stvari – ali nije nasla nista !
Slika se nasla u italijanskom domu Vicenza Peruggije .
.
Svi detalji ove price su kasnije dopunjavani u dosijeu UKRADENA
MONA LISA , i novi detalji ove price – pritizali su u dosije preko sto godina !…A tu pricu i danasnji vodici u Luvru – cesto koriste kao  “poslasticu” !
.
K R A J !
.
Dramaticnu potragu za Mona Lizom , Vincenzo nije ni pratio .
Vremenom se u njemu probudila misao da nije dovoljno ucinio
ni za roditelje , ni za zavicaj – i da bi to mogao nadoknaditi –
prodajom slike . U to vrijeme , jedna galerija je raspîsala poziv
onima koji maju neke stare slike da se jave , jer Galerija placa –
dobro i odmah !…
.
Vincenszo je uzeo sliku i – dosao u Galeriju !
Misleci da je kopija , galerista mu je ponudio malu cijenu .
Zaprepastio se kad je cuo od Vicenza da je slika – original !
Angazirao je najboljeg italijanskog eksperta za stare slike Djovana
PODJI . Ovaj je potvrdio – autenticnost slike !
To je bilo kobno za – VICENZA PERUGGIJA !
.
Senzacija koja je tada odjeknula svijetom , nije se smirivala !
Dokazano mu je na sudu da sliku nije oteo Napoleon , nego da ju je
legalno kupio francuski kralj FRANSOA prvi , uredno plativsi .
Uz potvrdu !
.
Na sudu su advokati pokusali da uvjere suce da je ta kradja , stvarno
AKT RODOLJUBLJA , ali – sudije su ipak osudile Peruddjiju na
zatvor – jednu godinu i petnaest dana !
Na zalbu advokata , kazna mu je smanjena na sedam mjeseci i osam
dana , koju je i  izdrzao . Uto je dosao i Prvi svjetski rat !
Mobiliziran je , i  za neka druga nedjela  u toku samog rata , proveo
je u  zatvoru – osam mjeseci .
.
E P I L O G
.
Kad se vratio iz rata ziv i zdrav , probudila se u njemu nostalgija – za
Parizom !…Ponovo je dosao u Paris ! Novinari su to otkrili i objavili
da kradljivac Mona Lise namjerava da posjeti i Luvr i Mona Lisu …
Nastala je prava euforija !
..
Da bi provjerili sta ih ceka , uprava Luvra je objavila fiktivni datum
posjete Peruggije Luvru !…Nakupilo se toliko svijeta da su zakrcili sve puteve oko Luvra !…Tu masu nije bilo moguce pustiti u Luvr !
Uprava je donijela odluku da taj dan – zatvori Luvr , iz razloga bezbjednosti !…Tako bar prica kaze !
.
Ankete su pokazale – da svjetina nije dosla da gleda MONA LISU ,
nego – VICENZA PERUGGIJU !…
.
Njegova prica ostala je kao dio historije samoga Luvra , kao i dio
 historije MONA LISE – najslavnije slike svih vremena !
.
Nama ostaje da zakljucimo da se i u nama , imigrantima , stalno
budi osjecaj krivnje da nismo dovoljno ucinili – ni za svoje roditelje
ni za zavicaj…Taj duboko humani  “ osjecaj krivnje” ,  javlja se u
svima nama , posebno kad dodjemo u godine !
Vicenzo Peruggija je samo htio to ostvariti – na pogresan nacin !

( Paris , Januara 2.014.)

..

 

1632 Posjeta 1 Posjeta danas