Jusuf Pajevic:Put na hadz V nastavak

16.11.2009.

Cini mi se da sam tek legao kad je alarm na mobitelu zazvonio. Vrijeme je da se ustane i pripremi za sabah namaz. To je naš prvi farz u Poslanikovoj džamiji. Kad sam izašao na ulicu, a ja mislim da je to bilo najmanje pola sahata prije zore, cinilo mi se da što je u Medini naroda sve je to krenulo u džamiju. Nepregledne rijeke ljudi slijevaju se prema džamiji. Pa to je doživljaj. Klanjati u Poslanikovoj džamiji još u tolikom džematu, kud ceš više. Džamija je bila puna, cak i veliki dio harema oko džamije bio je popunjen. To je bio džemat izmedu 500.000 i 1.000.000 klanjaca. Allahu ekber, Allahu ekber!!!

Zbog umora, u zadnjih 45 sati spavao sam samo oko 2 sahata, vratio sam se u hotel da se još malo odmorim. Zaista odmor nam je svima bio potreban. Taj dan sve namaze smo klanjali u Poslanikovoj džamiji. Nakon svakog farz namaza ovdje se klanja dženaza namaz, jer svaki dan je mnogo onih koji presele na Ahiret.

Nakon jacije otišao sam u hotel gdje su smještene hadžije koji su došli avionom da posjetim Remziju Pitic. Mi smo iz istog sela, Kruševljani kod Nevesinja. Moram napomenuti ovdje da je i Esma Pajevic, takoder iz tog sela. U cijeloj istoriji sela nije bilo 10-tak hadžija, a samo ove godine troje. Slicna je situacija i nas iz šire okoline Nevesinja. Nije baš neka tradicija naroda iz Nevesinja da idu na hadž, ali ove godine od nas 10 koliko nas je ušlo u autobus u Mostaru, 5 je bilo iz Nevesinja. Pored mene i Esme, to su još: Osman Coric, Mustafa Omerika i Mustafa Kafadar. Da Allah da da bude još i više.

Kruševci iz Nevesinja kod Poslanikove s.a.w.s. džamije

Još Nevesinjaca u Medini (kod džamije Kuba)

Remzo je direktor radio „BIR“, radia kojeg je osnovao Rijaset IZ BiH. Bilo mu je drago. Dogovorili smo se da se cešce družimo dok smo u Medini. Pomogao mi je i pri kupovini poklona. Ovo je njemu, cini mi se treci put da je na hadžu, pa ima iskustva u tome.

Na povratku od Remze svratim ponovo u džamiju, da probam uci u Revdu, ako ne bude gužva, ili bar da klanjam 2 rekjata nafile. Opet pogriješim, još nisam dobro upoznao džamiju, i umjesto u Revdi, nadem se iznenada pred kaburom Poslanika Muhammeda s.a.w.s. Poselamim Poslanika i pomjerim se i do kabura Ebu-Bekra r.a. i njega takoder poselamim, a zatim isto ucinim i pred kaburom Omera r.a. Opet sam presretan zbog ove iznenadne posjete, jer je Poslanik Islama rekao: „Ko me posjeti poslije moje smrti kao da me je posjetio dok sam bio živ“, i „Ko posjeti moj kabur zaslužio je moj šefat“.

17.11.2009.

Jutros sam posjetio Envera Kazica iz Rogatice. On je amidža moje nevjeste. Nismo se ranije znali. Ali zato smo se upoznali u gradu Allahovog Poslanika, oba buduce hadžije.

Sa Enverom u hotelskoj sobi

Sve vaktove smo i danas klanjali u Poslanikovoj džamiji. Blizina hotela džamiji daje mogucnost klanjanja svih vaktova u džamiji što je posebna blagodat ako se ima u vidu hadis u kojem je Muhammed s.a.w.s rekao: „Namaz u mojoj džamiji vrijedniji je od 1000 namaza klanjanih na nekom drugom mjestu osim kod Kabe“.

Ja, Remzo, Osman i Esma popili smo kahvu u jednom lijepom restoranu u blizini harema. Baš nam je bilo fino.

Veceras je velika grupa naših hadžija organizovano posjetila Revdu. Dogodilo se nešto nevjerovatno. U Revdu je teško uci grupi od 3-4 osobe zajedno, a nas je bilo izmedu 100 i 200. Kad smo došli blizu kao da se prostor najednom proširio. Svi smo ušli u Revdu i svi smo klanjali po 2 rekjata. Cak vidio sam da Šaban Potur klanja u mihrabu Allahovog Poslanika. Subhanallah! Posjetili smo i kaburove Poslanika i njegovih ashaba i sretni i zadovoljni vratili se u hotel.

18.11.2009.

U Poslanikovoj džamiji i haremu oko džamije može klanjati oko 1.000.000 klanjaca. (Na kraju cu iznijeti neke zanimljive podatke o Medini). Pricao mi je jedan naš vodic (cini mi se iz autobusa br.13) koji je bio na hadžu 2000 godine i da je bilo na Saudijskim vijestima da jedne veceri ovdje akšam namaz klanjalo oko 1.750.000 klanjaca.

U Blizini harema nalaze se džamije: Ebu-Bekra, Omera Alije r.a. i Gamamah džamija. Ove džamije su vrlo stare i male. Za džamiju Gamamah vezana je interesantna prica: U vrijeme Poslanika s.a.w.s. Medinu je pogodila velika suša. Ashabi su molili Muhammeda s.a.w.s. da uci dovu Allahu s.w.t. da da kišu. U petak nakon džume namaza izašli su nedaleko od džamije i ucili dovu. Allah je dao pa je kiša pocela padati. Padala je neprekidno cijelu sedmicu. Opet su ashabi molili Poslanika s.a.w.s. da uci dovu da kiša prestane padati u Medini. To su i ucinili opet nakom džume na istom mjestu. Allah je dao da je kiša prestala u Medini a nastavila je padati okolo. Na tom mjestu je kasnije podignuta džamija Gamamah.

Danas, osim što sam ponovo bio sa Remzom, bio sam nakratko i sa hafizom Ismeton Spahicem i Nezimom Halilovicem Muderisom. Prenio sam mu selame od Abdulaha Fejzica i Faruka Jakica. U njihovom hotelu susreo sam i Mirsada Mahmutovica, kao i moje drugove iz medrese od prije 40 godina Izeta ef. Efendica i Nuriju ef. Kazaferovica. Ja ulazim u lift, a u liftu samo jedan covjek meni totalno nepoznat. Pita mene: „Jesi li ti Jusuf Pajevic“. „Jesam“, rekoh potpuno iznenaden. Kaže mi da me je odmah prepoznao, a ja nemam pojma ko je on. Predstavio mi se ali meni ni ime njegovo ništa ne znaci. Kaže da smo išli u medresu zajedno. Bio je to Nurija. Nevjetovatno kako me je prepoznao poslije toliko godina. Ja sam tek kasnije nadošao uz malu Izetovu pomoc. Pravo sam im se obradovao.

I danas smo sve namaze klanjali u džamiji. Nakon ikindije vidio sam da su otvorili kapije mezarja „Bekija el-Garkad“. Mezarje granici jednom stranom uz harem. Naravno otišao sam tamo sa nekim ahbabima (Remzo i Ekrem). Ogromno je to mezarje. Tu se kopaju umrli u Medini još iz vremena Poslanika s.a.w.s. Spominje se u hadisima da ce prvi ljudi proživljeni na Sudnjem danu biti oni koji su ovdje pokopani. Ovdje su ukopane majke vjernika osim Hatidže i Mejmune. Zatim Fatima r.a., njen sin Hasan, Osman el-Afan, treci halifa, Abas r.a. i još preko 10.000 ashaba. I danas se ovdje ukopavaju umrli. Na kaburovima nema ništa osim kamen kod glave i kamen kod nogu. Ništa više.

Kaburistan „Bekija“ u Medini

Kupio sam sebi danas sahat, koji pokaziva namaska vremena, El-Fedžr, za 260 SAR.

19.11.2009.

Sabah i podne klanjali smo u Poslanikovoj džamiji. U 13.30 saudijskim autobusima ispred hotela otišli smo da posjetimo neke od znamenitosti Medine.

Prvo smo posjetili mjesto bitke na Uhudu. Predavanje o ovoj bitci održao je Emin ef. Grošic. Sastavni dio planinskog vijenca Uhud je i Džeberul Mad (Brdo Strijelaca), gdje je Muhammed s.a.w.s. postavio grupu strijelaca da štite muslimane od napada sa leda. Iako im je naredio da ne napuštaju položaj ni po koju cijenu oni su ipak vidjeci da muslimani pobjeduju potrcali da se i oni dokopaju plijena. To je iskoristio Halid ibn Velid i sa svojom konjicom napao muslimane sa leda. Našavši se iznenada izmedu dva neprijatelja vec dobivenu bitku muslimani gube. U podnožju brda napravljena je džamija a šehidi Uhuda pokopani su u posebnom mezarju tu u blizini. Mezarje je ogradeno i nema nikakvih obilježja unutra.

Planina Uhud i Brdo Strijelaca

Drugo što smo posjetili bila je džamija Kuba. Ovdje je napravljena prva džamija u istoriji Islama. O znacaju ovog mjesta govorio je Ibrahim ef. Kalajdžic. Kad je Poslanik cinio hidžru iz Meke u Medinu nekoliko dana se zadržao u mjestu Kuba medaleko od Medine. Tu je napravio džamiju. Kasnije je cesto dolazio ovamo i klanjao u ovoj džamiji. Rekao je: „Ko klanja dva rekjata u ovoj džamiji ima nagradu kao da je ucinio Umru“. Allah dž.š. je rekao za ovaj mesdžid da je sagraden na Bogobojaznosti. Današnja džamija je iz 1405 h.g. i može primiti 20.000 klanjaca. Pokrivena je sa 5 velikh i 58 malih kubeta i ima 4 munare. U ovoj džamiji mi smi danas klanjali ikindiju.

Kuba džamija

Nakon ikindije uputili smo se prema džamiji Kibletejn, džamija sa dvije kible. Ispred džamije a o njenom znacaju govorio je Omer ef. Kurtic, vodic našeg autobusa. U prvim godinama Islama kibla muslimana je bila u pravcu Bejtul-makdisa u Kudsu (Jerusalem). Druge godine po Hidžri, polovinom mjeseca šabana, bio je utorak, pred podne namaz Džibril dolazi Poslaniku s.a.w.s i obavještava ga da je Allah promijenio kiblu i da se ubuduce svi muslimani ma gdje oni bili u svojim namazima okrecu prema Kabi u Meki. Jedan od ashaba koji je klanjao sa Poslanikom s.a.w.s podne namaz, uputio se prema svome imanju, gdje je zatekao grupu ashaba da klanjaju a okrenuti su bili prema Kudsu. Povišenim glasom obavijestio ih je da je promijenjena kibla i da je klanjao sa Poslanikom a bili su okrenuti u pravcu Kabe u Meki. Oni nisu prekidali namaz, a bili su na rukuhu, nego su se onako klanjajuci okrenuli u pravcu nove kible. Na uspomenu na ovaj dogadaj napravljena je ovdje džamija i nazvana „Džamija sa dvije kible“. Današnja džamija velika i moderna ima jedan mihrab u pravcu Meke, a drugi u pravcu Kudsa. Ovaj drugi mihrab je oznacen visoko na suprotnom zidu. Naravno, svi smo u ovoj džamiji klanjali 2 rekjata nafile namaza.

Odavde smo se autobusima odvezli do džamije napravljene kod ostataka od nekadašnjeg hendeka gdje je bila bitka za Medinu poznata pod imenom „Bitka na Hendeku“. Kako se grad širio i razvijao tako su se gubili tragovi hendeka, tako da danas je ostalo vrlo malo od njega, ali tu je napravljena lijepa, velika džamija. Nismo se mogli zadržavati da je posjetimo iznutra, jer smo žurili da klanjamo akšam namaz u Poslanikovoj s.a.w.s džamiji. Ovim se završila naša jednodnevna posjeta znamenitostina u i oko Medine.

Naravno, akšam i jaciju namaz klanjali smo u svima nama dragoj Poslanikovoj s.a.w.s. džamiji. Opet sam veceras, hvala Uzvišenom Allahu s.w.t. bio u Revdi, klanjao tu dva rekjata nafile i zijaretio kaburove Muhammeda s.a.w.s, Ebu-Bekra r.a i Omera r.a. Ovaj dan ostat ce nam svima u sjecanju.

Ispred džamije Kibletejn

20.11.2009.

Danas je petak, prilika da prvu džumu namaz klanjam u Poslanikovoj džamiji. Zato su pripreme pocele ranije nego obicno. Osjecam se nekako uzbudeno. I zaista bilo je lijepo. Iako nisam razumio hutbu, razumio sam sva ona mnogobrojna lica oko mene. Razumio sam sve ono što se samo tu može razumjeti.

Nakon džume rucao sam zajedno sa Remzijom Pitic i obavili smo neku kupovinu za mene.

U 20.00; u cajdžinici hotela u kojem smo smješteni, imami koji su sa nama na hadžu izveli su poseban mevludski program. Nakon ovog programa date su posebne instrukcije u vezi priprema za skorašnji naš odlazak iz Medine u Meku.

21.11.2009.

Ranije sam otišao u džamiju na sabah, jer sam htio da ucim što više Kur’an. Pošto je planiran odlazak za Meku sjutra, planiram da završim hatmu koju sam ucio putem u autobusu i u Poslanikovoj džamiji. Ostalo mi je još par džuzeva pa trebam danas to da završim.

Nakon podne namaza otišli smo na kahvu ja Remzo i Esma. Poslije smo kupili Esmi mobitel i poseban jedan poklom mom sinu Kemalu. Baš sam zadovoljan izborom.

Ikindiju, akšam i jaciju klanjali smo, naravno, opet u Poslanikovoj džamiji. Ništa se nije dogadalo izmedu ili ja za to neznam, jer sam se trudio da završim hatmu.

U 20.00: Na krovu Poslanikove džamije završio sam hatmu, elhamdulillah! Moram žuriti u hotel jer veceras pakujemo stvari i unosimo u autobuse, kako bi sjutra na vrijeme krenuli za Meku. Sa sobom smo ostavili samo malu torbu sa najpotrebnijim stvarima.

U njoj se nalazi džamija cija ljepota i sjaj zadivljuje svakog posjetioca. Dimenzije džamije su 600 x 300 m. Na krovu se nalazi 27 masivnih, pokretnih kubeta. Otvaranje i zatvaranje ovih kubeta vrši se pomocu posebnih motornih mehanizama. U haremu ima 6.800 abdesthana i 3.500 kupatila. Broj WC kabina vjerovatno je približan broju abdesthana. Na krovu džamije može klanjati oko 90.000 klanjaca, u džamiji poslije proširenja oko 250.000, a u haremu preko 500.000 klanjaca. Medutim kad se sve to dobro popuni, a u danima hadždža to je cesto, klanja tu po 1.000.000 pa i više klanjaca. Džamijski krov je naslonjen na 2.266 mermernih stubova u koje su ugradeni zvucnici, a u postolju stubova razvedene su rashladni klima uredaji. 6.000 najsavremenijih kamera vrši nadzor u džamiji i haremu. Podzemni prostor ima preko 4.000 parking mjesta. Harem se prekriva specijalnim suncobranima postavljenim na mermernim stubovima na kojim su postavljene sijalice za rasvjetu. Ovi suncobrani baš su vrlo interesantni. To je najnovije što se ovdje sada radi.