Imam Gazali je iznio program odgoja djeteta,program je osmišljen u vidu slijedećih obaveza roditelja prema djetetu.
-Da ga odgaja i preodgaja,te podučava lijepim i pozitivnim osobinama,a također i čuva od lošeg društva.
-Ne treba mu omiliti ukrase i lagodnosti kako se ne bi navikao na uživanja što bi mu kasnije otežalo popravak.
-Neka roditelj zna da prvo što se pojavi kod djeteta jeste pohlepa za jelom,zato je neophodno da se u tome pravilno odgoji,da jelo prinosi desnom rukom,da jelo započinje učenjem bismile i da uzima hranu koja se nalazi ispred njega.Roditelj djetetu treba omrznuti pretjerano konzumiranje hrane i to na indirektan način tako što će pred njim kuditi proždrljivo dijete,a hvaliti odgojeno djete koje je umjereno u jelu.
-Treba ga naviknuti na skromnu i pristojnu odjeću.
-Da u odgoju koristi metodu nagrade i kazne,i pohvale pred ljudima.Kazna ne treba da bude za svaku grešku,nego je bolje prijeći preko nekih pogrešaka i zanemariti ih,pogotovo kada dijete zbog toga pokazuje znakove stida i to nastoji sakriti.Kažnjavanje ne treba biti javno kako to ne bi kod djeteta izazvalo drskost i odvažnost.Neka kažnjavanje bude blago,ali srazmjerno,kako dijete ne bi bilo ravnodušno kada mu se uputi kritika i kada čuje ukor.
-Da mu ne dozvoli spavanje po danu i sve ono što tajno čini,jer dijete krije samo ono što je ružno i negativno.
-Da mu zabrani hvalisanje među svojim prijateljima s onim što on ili njegov roditelj ima,nego ga treba naviknuti na skromnost i lijep način govora.
-Da ga navikne na dijeljenje,a ne na uzimanje,makar bio i siromah.
-Da mu ne dozvoljava ono što ne spada u bonton i lijepo ponašanje,kao pljuvanje i zijevanje.
-Da mu ne dozvoli da se zaklinje,govorio on istinu ili neistinu.
-Da ga navikava na umjerenost u govoru i da govori kada postoji potreba za govorom.
-Da ga navikava na strpljenje.
-Da mu dozvoli igru nakon učenja kako bi se relaksirao i odmorio,povratio umnu snagu i koncentraciju i kako mu učenje ne bi dosadilo i kako ga ne bi opteretio.
-Da mu zaprijeti da ne smije krasti,konzumirati haram i sve ono što se ubraja u zla djela.
-Kada se približi godinama punoljetstva,ne smije biti popustljiv kada se radi o šerijatskim propisima.
Izvor:Riznica mudrosti muslimanskih velikana,Travnik 2008.