Jusuf Pajevic put na hadz II dio

07.11. 2009.
Odlazak za Saudijsku Arabiju
Bosna i Hercegovina

Sabah namaz smo klanjali u džamiji na Musali u Mostaru.

U 06.00: Planiran je polazak Centrotransovim autobusom sa Musale.

Familije buducih hadžija koji polaze iz Mostara došle su da isprate svoje najmilije. Moja sva braca, njihova djeca, sestra, amidžici, dajdžici i mnogi drugi su tu.

Glavni vodic hadžija koji putuju kopnom i vodic 1. konvoja autobusa je Mirsed ef. Kalajdžic, šef Ureda za dijasporu pri Rijasetu IZ BiH, a vodic 2. konvoja autobusa je Safet ef. Karahmetovic, imam iz Bosanskog Šamca (ako se dobro sjecam).

Vodic našeg autobusa, broj 12 u konvoju, je Omer ef. Kurtic, imam iz Goražda, a vozaci su Fadil Pezo i Hazim Dvoženic.

Konvoj se sastojao od 15 autobusa. U 1. konvoju je bilo 8 autobusa a u 2. je bilo 6 autobusa sa hadžijama i jedan autobus prazan koji je išao kao rezerva u slucaju kvara nekog od autobusa. Trebam istaci da su svi autobusi bili vrlo dobri i da cijelim putem nije bilo problema sa autobusima. U konvoju je bilo i ambulantsko vozilo sa doktorima. Hvala Allahu, oni su putem bili skoro nezaposleni.

Oko 06.00: Krecemo iz Mostara. U luksuznom ”Centrotransovom” autobusu nalazile su se slijedece hadžije: ja (Jusuf Pajevic), Osman Coric, Mustafa Omerika, Mustafa Kafadar, Zikrija Mujak, Idriz Džafo, Husein Karalic, Ðulesma Pezo, Fatima Skejo i Esma Pajevic.

U 06.45: Vec smo u Jablanici. Tu su nam se pridružili Fehim Neziric i Jahija Šabic.

U 07.15: Stižemo u Konjic. Tu su nam se pridružili: Šaban Potur, Fikret Halilovic, Redžep Holjan, Hasan (zaboravio sam mu prezime) i Halida Hajduk.

U 08.00: Prolazimo pored Sarajeva.

U 09.40: U Kladanju smo. Ovdje smo odmarali 20 minuta.

U 10.25: Prolazimo pored Živinica.

U 11.00: Stižemo u Tuzlu. Ovdje se kompletirao drugi konvoj. Takoder, u Tuzli je popunjen naš autobus buducim hadžijama sa Tuzlanskog muftijstva. Žao mi je što ne mogu navesti imena svih hadžija koji su ušli u Tuzli, jer nekim pamtim samo ime a neke sam jednostavno zvao sa hadžija ili hadži-hanuma.

Podne i ikindiju smo klanjali u džamiji ”princ Abdullah” u Tuzli. U džamiji su nas castili kahvom, cajem i halvom. Nakon namaza obratili su nam se Nezim ef. Halilovic – Muderiz i vodic našeg konvoja, a zatim je proucena zajednicka ikrar i putnicka dova za sve hadžije iz drugog konvoja, njih oko 300. Mnoštvo svijeta se skupilo. Okolne ulice su, takoder, prepune.

U autobusu br. 12

U 13.30: Krecemo iz Tuzle uz policijsku pratnju.

U 13.50: Ulazimo u Republiku Srpsku. Tu pratnju preuzima njihova policija.

U 14.15: Stižemo u Ugljevik.

U 14.35: Dolazimo do Bijeljine.

U 15.05: Raca, granicni prelaz BiH – Srbija. Na Bosanskoj strani sacekali su nas iz Bjeljinskog medžlisa i castili sokovina.

U 15.35: Završili smo kontrolu na BiH granici.
Srbija

Na Srpskoj granici zadržali smo se do 16.20. (Tada je granicu prešao naš autobus). Sa granice smo krenuli u 17.00 jer se cekalo da svi autobusi predu granicu.

Ukupno zadržavanje na ove dvije granice bilo je 01.30 h.

Srbija je republika po politickom uredenju. Ima površinu od oko 88.000 km2 i oko 7.500.000 stanovnika. Glavni grad je Beograd.

U 17.40: Stigli smo na auto put kod Sremske Mitrovice.

U 17.50: Prolazimo pored Rume.

Do 19.05: Zastoj kod Stare Pazove.

U 19.30: Pored Beograda prolazimo.

U 23.20: Pored Niša smo.

Zatim Leskovac, Vranje, Bujanovac i Preševo.

08.11.2009.

U 02.15: Stižemo na Srpsko – Makedonsku granicu.
Makedonija

U 03.50: Prošli smo Makedonsku granicu.

Ukupno vrijeme zadržavanja na ove dvije granice bilo je 01.30.

Makedonija je republika. Ima površinu od oko 25.500 km2 i oko 2.200.000 stanovnika. Glavni grad je Skoplje.

U 06.00: Stižemo na jednu benzinsku pumpu u blizini Makedonsko – Grcke granice. Tu smo tenkovali goriva i napravili pauzu za odmor.

U 07.50: Došli smo na Makedonsku granicu. Nismo se previše zadržali na granici.
Grcka

Grcka, Turska, Sirija i Jordan su slijedece zemlje kroz koje prolazimo. Ove zemlje pripadaju drugoj vremenskoj zoni, tako da smo sada satove morali pomjeriti jedan sahat naprijed.

10.00 sati je po Srednje Evropskom vremenu (CET), a 11.00 po Grckom vremenu, kad smo krenuli dalje sa Grcke granice.

Ukupno vrijeme zadržavanja na ove dvije granice bilo je 02.10.

Grcka je republika. Ima površinu od oko 132.000 km2 i oko 11.000.000 stanovnika. Glavni grad je Atina, jedan od najstarijih živih gradova na svijetu.

U 11.50: Prolazimo pored Soluna.

13.30: Kavala. Ca. 20 kilometara iza Kavale u svakom selu nalazi se bar po jedna džamija. U ovoj dolini živi Turska manjina u Grckoj.

15.20: Alexsandrupoli.

U 15.45: Stižemo na Grcko – Tursku granicu.

Ovdje moram napomenuti da smo sve namaze, od Tuzle dovde klanjali u autobusu. U svakom autobusu je bila cigla na kojoj se po potrebi uzimao tejemum. Ja, hvala Allahu, nisam imao potrebu ni jednom da uzmem tejemum (onaj ko se potrudi može skoro cijelim putem biti pod abdestom).
Turska

U 17.30: Krenuli smo sa Turske granice.

Ukupno vrijeme zadržavanja na ove dvije granice bilo je 01.45.

I Turska je republika. Ima površinu od oko 780.500 km2 i oko 73.500.000 stanovnika. Glavni grad je Ankara, koja ima oko 5.000.000 stanovnika, dok Istanbul ima oko 15.000.000 stanovnika.

Vecerali smo u jednom velikom restoranu udaljenom ca. 100 km od granice. Tu smo klanjali akšam i jaciju u restoranskom mesdžidu koji je prilicito velik i vrlo lijep. Istanbul je udaljen oko 240 km od Grcko – Turske granice.

U Istanbul stižemo u vecernjim satima. Smještamo se u hotel ”Ayma”, u centru grada.